Specialisten

Een alfabetische lijst van specialisten

Hieronder bevinden zich alle specialisten die vertrouwd zijn met het thema angst.

Alessandra Lemma:
Ze is een psychotherapeut en ze is gespecialiseerd in werken met transseksuelen. Ze is zeer geïnteresseerd in psychologie en therapie. Ze heeft samen met Target en Fonagy de leiding over de DIT training

fullsizeoutput_2935.jpeg

Anniek de Ruijter: ze is assistent-hoogleraar Europees recht aan de Universiteit van Amsterdam. Voorheen was ze een assistent-professor aan de Universiteit Maastricht.

Anniek.jpg

Aaron T. Beck: Hij is een Amerikaanse psychiater, psychotherapeut en professor emeritus bij de faculteit psychiatrie en aan het psychopathologisch instituut van de Universiteit van Pennsylvania. Hij wordt beschouwd als de grondlegger van de cognitieve therapie.

Aaron%20T.%20Beck.png

Brian Iacoviello:Brian Iacoviello is a PhD
Position ASSISTANT PROFESSOR | Psychiatry

1_Iacoviello_wannes.jpg
David M. Clarck:Mede uitvinder van een model over sociale angst en faalangst.
david

Dennis Charney: Dennis Charney is een Amerikaanse biologische psychiater en onderzoeker. Één van de meest vooraanstaande experts in de neurobiologie en de behandeling van aandoeningen van de stemmingen en angst.

Dennis.jpg
Fred Sterk : Hij is een psycholoog-psychotherapeut, werkzaam in de ambulante GGZ bij Altrecht, divisie stad Utrecht, tevens docent in het post-academisch onderwijs.
fred.png

Gary Emery: Hij werkte samen met Aaron aan de cognitieve therapie. Hij is directeur van het “Los Angeles center for cognitive therapy. Hij heeft een boek geschreven genaamd “cognitive therapy of depression”, samen met Aaron T. Beck. Hij heeft daarnaast nog andere boeken geschreven.
(Kon geen foto van Gary vinden)

Harry Stack Sullivan:
Hij is een Amerikaanse psychiater. Hij is ook psychoanalyticus en psychotherapeut. Hij is bekend omdat hij vond dat het sociaal netwerk een grote rol speelde in de psychotherapie.

Unknown.jpeg

Herberd Prinsen:
Hij is als opleider, trainer, coach en adviseur werkzaam voor het onderwijs, de zorg, organisaties in het bedrijfsleven en is oprichter van HPC.

Prinsen.JPG

Ioana Cristea:Ioana Cristea is Associate Professor at Babes-Bolyai University, Cluj-Napoca and a Research Fellow at the University of Pisa, Italy. She holds a masters degree in Clinical Psychology, a Ph.D. in Psychology, and is a board certified cognitive-behavioral therapist. Her main research interests include critically appraising the efficiency and mechanisms of action of psychotherapy interventions.

1_Cristea_wannes.jpg

Iván Böszörményi-Nagy:
Hij was een Hongaars-Amerikaanse psychiater en psychotherapeut en de grondlegger van het contextuele gedachtengoed

Nagy.JPG

Jeffrey L. Binder:
Hij is een professor in de psychologie. Hij leert mensen psychotherapieën aan. Hij heeft ook een boek geschreven waarin hij therapieën beschrijft.

Unknown-1.jpeg
Joke Kragten :Ze is een gezondheidspsycholoog, als onderzoeker verbonden aan het Stanley Foundation Bipolair Netwerk en als therapeut bij Altrecht, afdeling Volwassenen.
joke.png

Jutta Joorman:Jutta Joorman is a Prof Psychology
Ph.D., 2000, Freie Universitat Berlin, Germany

1_Joormann_wannes.png

Jutta Joorman: Ze is professor in het departement psychologie.

Jutta%20Joorman.png

Lore M. Hartman: Hij heeft een boek geschreven genaamd: "Perception of self in emotional disorder and psychotherapy”. en hij werkt in Toronto.

Lorne%20Hartman.png

Mark R. Dadds:
Een professor aan de universiteit van Sydney. Hij is klinisch psycholoog, en vooral geïnteresseerd in problemen zoals agressie, angst en depressie. Hij heeft de leiding over het ‘Sydney Child Behaviour Research Clinic’.

mark%20dadds.jpg

Martine Delfos:
Ze is een Nederlandse biopsycholoog, therapeut, docent, onderzoeker, taal- en letterkundige en auteur.

Delfos.JPG

Mary Target:
Ze is een psychoanalist en is professor. Ze geeft les en heeft klinische psychologie gevolgd. Ze heeft meegewerkt met de DIT en ze geeft therapie.

fullsizeoutput_2938.jpeg

Nicholas Charney: works as Policy Analyst for Natural Resources Canada.
Nearly 25 years ago today, Nicholas Charney started a magazine called PSYCHOLOGY TODAY. "Bored by psychologists who waste their time philosophizing about questions which have empirical answers and…their pompous and unnecessary vocabularies," he nevertheless deigned to create a magazine "to let the air in on this fascinating and alive subject." His governing premise: the question "What is psychology?".

1_Charney_wannes.jpg

Reinout Wiers: Hij is een hoogleraar ontwikkelingspsychopathologie aan de Universiteit van Amsterdam.

Reinhout%20Wiers.jpg

Paula M Barrett:
Een onderzoeker in de kinderpsychologie. Ze heeft verschillende publicaties over preventie en behandeling van angst en depressie.

paula%20berrett.jpg

Peter Fonagy:
Hij is een psychoanalist en heeft klinische psychologie gestudeerd. Hij is professor en hij heeft meegeholpen met de DIT. Hij heeft een theorie rond mentalisatie bedacht.

150px-Fonagy_in_2008.jpg

Robert Zwitser: Hij is werkzaam als assistent-professor bij de Psychologische methodeleer aan de Universiteit van Amsterdam.

Robert%20Zwitser.png
Sjoerd Swaen : Hij is een psycholoog-psychotherapeut, werkzaam bij Parnassia, Psycho-Medisch Centrum te Den Haag, afdeling angststoornissen, tevens supervisor en docent in het post-academisch onderwijs.
Sjoerd.png

Susan M. Bögels: Ze is de initiatiefnemer en directeur van het Academisch Behandelcentrum UvA minds en UvA minds you. Ze is opgeleid tot klinisch psycholoog, en is gespecialiseerd in cognitieve gedragstherapie en gezinstherapie en mindfulness.

Susan%20B%C3%B6gels.png